Kijk YouTube.

Dit heeft mijn tijd op de crosstrainer (mijn favoriet) véél leuker gemaakt. Het kijken van YouTube tijdens cardio zorgt ervoor dat ik minder op de klok kijk. De tijd gaat ineens een stuk sneller.

Netflix erop los!

Ben je niet zo van YouTube? Kijk dan je favoriete serie tijdens je cardiosessie. De meeste afleveringen zijn zo’n 20-40 minuten dus als je 2 afleveringen kijkt, zit het er alweer op!

Luister muziek waar je blij van wordt.

Muziek! Het is zo afhankelijk van je stemming waar je zin in hebt, dat het voor sportscholen bijna onmogelijk is om voor iedereen de juiste muziek te spelen. Neem lekker je eigen muziek mee, dan weet je zeker dat je muziek je blij maakt. Ik gebruik Spotify, zodat ik ter plekke kan bedenken waar ik zin in heb.

Praat je vriendin bij.

Je kent het wel, je bent aan het kletsen en verliest de tijd uit het oog. Ga samen sporten en praat lekker bij. Niet te hard, want niet iedereen zit te wachten op jullie gezelligheid.

Wissel apparaten af.

Kies iedere keer drie apparaten en wissel af. Bijvoorbeeld 10 minuten loopband, 10 minuten fietsen en 10 minuten op de crosstrainer. Bij 45 minuten doe je 15 minuten per apparaat, bij 60 minuten 20 minuten per apparaat en zo verder.

Lukt het je echt niet om cardio op die apparaten in de sportschool vol te houden? Denk dan eens aan andere manieren, bijvoorbeeld groepslessen, om aan je cardio te komen. Lees mijn blogpost over cardio op een leuke manier!